Mimo że w ubiegłym roku zdobyli I miejsce w dwóch konkurencjach, nie mieli pewności, że rok 2018 przyniesie sukces.
Pierwszy konkurs, czyli RoboCup polegał na pokonaniu w jak najkrótszym czasie wyznaczonej trasy pojazdem LegoNXT. Zawodnicy modyfikowali program napisany w Javie, który wyznaczał tor kierunku pojazdu sczytywany przez komórkę. Mimo dobrze przygotowanej strategii zajęli II miejsce.
Drugi konkurs, czyli GameCup związany był ze stworzeniem najlepszego programu animowanego (gry) za pomocą Scratcha. W tej konkurencji oceniane były: sposób demonstrowania i opisu programu, atrakcyjność pomysłu, interakcję i przygotowanie graficzne. W tej konkurencji zajęli III miejsce.
Nowością przygotowaną przez organizatora był turniej IoTCup. Uczniowie za pomocą tablic Calliope swobodnie programowali w Scratchu. Ta dyscyplina wymagała kreatywności, ponieważ kilka „kliknięć” wystarczyło, by stworzyć program dedykowany dla mikroprocesora i sprawić, że wszystko się poruszy – tu również zdobyli III miejsce.
Skład szkolnej reprezentacji: Sylwia Ładocha (3T), Michał Krzywoszyńkski (4T), Jan Kiatkowski (3TI), Patryk Ładocha (3T), Mateusz Mikołajewski (3T), Jakub Woźniak (4T), Michał Ziembikiewicz (3T), Aleksander Żółtański (3T).
Ubiegłoroczne hasło jest aktualne: uczniowie ZSE w Bolesławcu programują swoją przyszłość i rozwijają zainteresowania.