Sztandarowym produktem markowanym przez wrocławską firmę HS i wykorzystywanym w konstrukcji B 787 są elementy nowoczesnego systemu kontroli powietrza, który dba o poziom ciśnienia, temperatury i wilgotności wewnątrz samolotu. – To bardzo zaawansowana konstrukcja, spełniająca niezwykle restrykcyjne normy jakościowe – mówi Wojciech Wasik, prezes Zarządu HS Wrocław. Dzięki pracy systemu możliwe jest utrzymanie wyższego ciśnienia w kabinie, które odpowiada wysokości 1500 m n.p.m. W połączeniu z dynamicznym oświetleniem LED-owym, zmieniającym się wraz z porą dnia, niweluje to dyskomfort wynikający ze zmian stref czasowych. Organizm jest dotleniony i wypoczęty.
Boeing 787 posiada międzynarodowy genotyp. Silniki Rolls-Royce’a powstają w Wielkiej Brytanii, hamulce we Francji, podwozie i główna cześć kadłuba produkowane są przez Kawasaki Heavy Industries w Japonii. Statkami, po szynach, drogą powietrzną lub ciężarówkami podzespoły przetransportowywane są do fabryki Boeinga w Everett w stanie Waszyngton, największego budynku na świecie. Jego powierzchnia pomieściłaby Disneyland lub osiedle 2 000 domów, a drzwi frontowe są wielkości boiska do futbolu amerykańskiego. To tu powstaje najwięcej samolotów na świecie. W tym Dreamliner z wrocławskimi genami.
HS Wrocław stanowi część międzynarodowej korporacji UTC Aerospace Systems z siedzibą w stanie Północna Karolina w USA. Firma wchodzi w skład giganta rynku lotniczego - United Technologies Corporation, produkującego m.in. śmigłowce Black Hawk dla amerykańskiej armii. Spółka zajmuje się projektowaniem i produkcją materiałów oraz podzespołów wykorzystywanych w przemyśle lotniczym. Są to m.in. układy paliwowo-regulacyjne oraz wyroby hydrauliczne służące do sterowania i kontroli lotu w samolotach oraz śmigłowcach. Wrocławscy inżynierowie cenieni są na świecie za precyzję i gwarancję wysokiej jakości swoich produktów.
- Zapraszamy w sobotę na wrocławskie lotnisko, gdzie zaprezentujemy zaprojektowane dla Dreamlinera podzespoły – zachęca Wasik. - Prawdopodobnie to jedyna szansa na przyjrzenie się z bliska zaawansowanej technologii, która startuje z Wrocławia i podróżuje dookoła świata.
Dreamliner zawita do Portu Lotniczego Wrocław 1 grudnia ok. godz. 10:00 i pozostanie w nim przez niespełna godzinę w ramach szkoleniowego lotu z Warszawy, przygotowującego go do dalekodystansowych rejsów. Pasjonatów lotnictwa ucieszy z pewnością fakt, że firma HS Wrocław zaprezentuje przykładowe części i podzespoły Dreamlinera produkowane we Wrocławiu.
Dojazd i parking:
Odwiedzający lotnisko w sobotę będą mieli do dyspozycji miejsca parkingowe w strefie A i C (zlokalizowane przed terminalem). Kierowaniem ruchu i udzielaniem informacji podróżnym zajmą się delegowane do tego służby lotniska. Z uwagi na ograniczoną liczbę miejsc postojowych, rekomendujemy dojazd środkami komunikacji miejskiej.
1 grudnia zostanie uruchomiona dodatkowa, specjalna linia autobusu MPK oznaczona: 787 Dreamliner Port Lotniczy. Autobus będzie kursował w godzinach od 9.00 do 12.00 na trasie Nowy Dwór (Krzyżówka) - Port Lotniczy Wrocław. Rozkład będzie dostępny na stronie internetowej lotniska i przystankach.